غمکده یاس

**داســـــــتان تنهایی من ورویـــــــــــــــــــــا**

غمکده یاس

**داســـــــتان تنهایی من ورویـــــــــــــــــــــا**

کیک تولد یاسی.......

  ۱۱/۲۴/...........

                      سلام دوستای خوب ومهربون یاســــــــــــی 

  

   دعوتتون کردم واسه تولــــــدم اینم از کیک امیدوارم که خوشتون بیاد  

 

             

         

        امروز یه سال دیگه هم به عمـــــــــر یاسمــــــن اضـــــــــــافه شـــد

         

         امروز بازم یاســی تولدشــــــــــو بدون مــــــــــادرش جشن میگیره

        

        وخوب این چیزیه که روزگار واسه یاســـی به یادگـــــــــار گذاشتــه

         

        اما دوستای گلـــــــــم این اولین سال تولـــدیه که من خوشحالـــم

          

        آخه من امسال تولدم را کنار تموم شما دوستای گلـــــــــم میگیرم

         

        واین واسه من ارزش زیادی داره واز همتـــــــون ممنونم که اومـدین

         

       تولــــــــد من همتون رو دوست دارم  و واســــه همـــه شماها آرزوی

        

      خوشبختـــــــــــی و موفقیت میکنم

       

     مگه نه اینکه  میگن موقــــــــــع خاموش کردن شمــع میتونـــی یه آرزو

        

      بکنی خوب منم امروز میخوام  واســـــــــه خوشبختـــی همه شماها

        

      آرزو کنم و دعا کنم که همیشــــــــــــه شاد باشین و شادی مهمـــــون

       

    خونه دلتــــون  باشــــــه وهیچ وقت تنهـــــــــــــــا نشین مثل یاســـــی

                    

                        دوســــــــــــــتتون دارم

      

       راستـــــــــی چون فردا روز والنتــــــــــــاین هست من از الان این روز

     

      را به همـــه شما تبریک میگــــــــــم و امیدوارم که همتــــــــــــــون به

       

      عشقـــــــــــتون برسیـــــــــن

       

      روز عشــــــــــــق و عید عشـــــاق بر همـــــــــــــه شما مبــــــــــارک

      

     دوستتـــــــــون دارم

      

     راستی میخوام از همین جا به اونایــــــــــــی که دوســـــــشون دارم و

      

     واقعا منو فراموش نکردن بگم که یاســـــــــــی دوستتــــــــــون داره و

     

    میبوستون اینـــــــــــــــــــــــم یه بوووووووووس واسه

    

   ((آبجی سمیرام که خیلی دوسش دارم،آبجی رهـــــــــــا که  بهترین آبجی

    

   دنیاست ،ستاره جونـــــــــــم که دیونشم ، خاله ریزه مهربونم، نازنین شادونه

   

  جونم، آبجی عطیـــــــــا که یه کم منو فراموش کرده ولی من خیلی دوسش

   

   دارم،یه بوس جان جانــــــــی به مامان جونــــــــــــم که خودش میدونــــــــــه

  

  چقد واسم عزیزه فاطمـــــــــــــــــــه جونم تو بهترین مامان دنیایی واسه من

،   

    ،مریم جونم که دوسش دارم،سحـــــــــــــــــر خانم که واسم عزیـــزه،ترلان

    

    مهربونم که دوسش دارم،لیلای مهربونـــــــــــــــــم که واســـــــــم عزیزه، 

 

    مامان سینای مهربونم که خیلی دوستش دارم بوووووس))

       

                       دوستون دارم قد یه دنیا 

    

    راستی فکر نکنید که خیلی بــــــــی وفـــــــــا هستم و داداشامو 

    

   فراموش کردمه نه اصلا این جور نیست من همـــــــــــــه داداشامو

    

    دوست دارم و از همشون هم ممنــــــــــونم که به دیدن من میان

    

     روز والنتاین هم به همه داداشام  و آِبجی های گلـــم تبریک میگم  

 

                 

نظرات 41 + ارسال نظر
غریبه شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:53 ب.ظ http://tanhaman.blogsky.com

سلام
تولدت مبارک خوشحالم که با اینکه تازه واردم اما اولین نفرم
نمیشه با توجه به ایرانی بودنمون به جای روز ولنتاین روز سپندارمزگان را تبریک به هم بگیم؟!!!

ممنونم که اومدی و مرسی

ارجا شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:57 ب.ظ http://erjaa.ir

2.46913578222.0490420442وبلاگ خیلی خوبی داری
به پورتال فروشگاهی ارجا یه سر بزن
هر محصولی بخوای پیدا میکنی
به هر حال ضرر که نداره یه سر بیا ببین چه خبره؟!

اگه مایل بودی میتونی منو با نام پورتال فروشگاهی ارجا لینک کنی.

راستی به دلیل ترافیک بالای سایت ممکنه بعضی مواقع به سختی بیاد بالا!
اگه سایت برات باز نشد بعدا حتما یه سر بزن

مرسی وچشم

ارجا شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:57 ب.ظ http://erjaa.ir

2.716049360422.25394624862وبلاگ خیلی خوبی داری
به پورتال فروشگاهی ارجا یه سر بزن
هر محصولی بخوای پیدا میکنی
به هر حال ضرر که نداره یه سر بیا ببین چه خبره؟!

اگه مایل بودی میتونی منو با نام پورتال فروشگاهی ارجا لینک کنی.

راستی به دلیل ترافیک بالای سایت ممکنه بعضی مواقع به سختی بیاد بالا!
اگه سایت برات باز نشد بعدا حتما یه سر بزن

چشم و ممنونم که اومدین

وبلاگ شاعر شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:01 ب.ظ

تولدت مبارک باد




ممنونم

رویای زیبا شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:27 ب.ظ http://www.shaxvan.blogfa.com

سلام ممنونم که خبرم کردی.

اپت هم قشنگ بود

ممنونم و خوش آمدی

LIBRA شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:47 ب.ظ http://just5libra.blogfa.com

تولـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدت م با رک.
تولدت مبارک . . . .
تولدت مبارک . . . .
یک سال پیرتر . یک سال با تجربه تر . یک سال عزیزتر . یک سال به خوشبختی نزدیکتر شده ای . . . .
مرا در میهمانی ات شریک بدان . . . .
تولدت را از ته دل تبریک گفته و از خداوند بزرگ بهترین ها را برایت آرزو دارم . . . .
امیدوارم 100 سال با شور و شعف زندگی کنی . . . .
23/11/89 ساعت 23:46 دقیقه . . . LIBRA . . .

ممنونم و دستت درد نکنه همچنین

وبلاگ شاعر شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:48 ب.ظ

تولدت مبارک باد


میسی

وبلاگ شاعر شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:50 ب.ظ

نی دولت دنیا به ستم می‌ارزد

نی لذت مستی‌اش الم می‌ارزد

نه هفت هزار ساله شادی جهان

این محنت هفت روزه غم می‌ارزد

میسی

marjan یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:44 ق.ظ http://roheziba.blogfa.com

salam yasiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii junam tavalodet mobarak golam omidvaram be arezuhat beresi midunam ke royaye nazetam azin tavalod khosh hale yasi jun tavalodet ye donyaye tazeo sabz bashe vasat...doset daram bebakhshid abji ye modat nabudam be webam boro matlab gozashtam eshghe man bargashte

چشم گلم و ممنونم که اومدی مرسی عزیزم منم دوست دارم

داودی یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:34 ق.ظ http://davoudi.blogfa.com

سلام من دیروز بدون دعوت اومدم اون یکی وبتون و تولدتون رو تبریک گفتم ولی خبری از کیک نبود به ما برسه یا نه

ممنونم که اومدی و خوش اومدی چشم حتما کیک هم بهتون میدم

محمد یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:49 ق.ظ http://www.bagheri6298.blogfa.com

سلام
ممنون از دعوت شما عجب کیکیبود
بهت تولدتو تبریک میگم وهمیشه شاد شاد شاد باشی.
*نگاهت را قاب می گیرم. در پس آن لبخند. که به من. شور و نشاط زندگی می بخشد.
امروز روز توست… تولدت مبارک.*
برای تو که هیچ وقت یاد نگرفتی بد باشی یه دنیا خوبی آرزو می کنم.

ممنونم و مرسی

ستایش یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:37 ق.ظ http://beranush.blogfa.com

تولدت مبارررررررررررررررررررررررررررررررررررررک عزیزم

مرسی گـــــــــــــــــــــــــــلم

مهدی یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:12 ب.ظ http://lover-novin.blogfa.com/

سلام.ممنون از اینکه بهم سر زدی.وبلاگت واقعا زیباتر از قبل شده.

ممنونم شما لطف دارین

رضا یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:03 ب.ظ http://zabolsara.blogfa.com

سلام یاسی
عجب کیکی بود خیلی خوشمزه بود
ممنون دعوتم کردی

خواهش میکنم خوش امدی

محدثه یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:27 ب.ظ http://www.sh-e-k.blogfa.com

وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای چه خوشمل شده.عالیه عزیزم.

ممنونم دستت درد نکنه

مجمدm یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:06 ب.ظ http://zadgahedel.blogfa.com/

سلام ابجی .خوبین؟ تولدتون مبارک.ایشالله صد و بیست ساله شین. بازم بهمون سر بزن

ممنونم و چشم حتما میام دیدنتون

کلاغ سیاه یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:52 ب.ظ http://risman0marg.blogfa.com

سلام آبجی یاسی تولد ... سالگیت مبارک ایشالا هیچ وق دیگه غم سراغ آبجی ما نیاد تولدتو بازم تبریک میگم ما که نرسیدیم ولی ایشالا همه عاشقای عالم به معشوقشون برسن با اجازه بای

ممنونم و امیدوارم که شما هم به مراد دلتون برسین

فاطمه دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:25 ق.ظ http://www.mashkooook.blogfa

سلام یاسمن جون وبلایگت خیلی خوشگله.موفق باشید.من لینکت کردم.امیدوارم تو هم لینکم کنی دوست خوبم

ممنونم وچشم حتما لینگت میکنم گلم


ولی گلم وبت واسه من باز نمیشه شاید ادرس اشتباه نوشته باشی

اگه میشه دوباره ادرستو واسم بنویس ممنون میشم و بگو که با چه


اسمی لینگت کنم

ghasedak دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:16 ب.ظ http://www.earsplitting-silence.blogsky.com/

سلام خوبی ؟
هم تولدت مبارک هم ولن مبارک

ممنونم والنتاین تو هم مبارک

علیرضا/ش دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:00 ب.ظ

سلام یاسی جون
صمیمانه ترین تبریکات خود را به مناسبت بزرگداشت روز تولدت نثار می کنم و آرزوی سال های سال زندگی توأم با خوشبختی را برایت دارم.
یک بغل گل یاس
یک سبد ستاره
و یک دنیا عشق
پیشکش تو بخاطر زیباترین روز دنیا
که روز تولد توست
تولدت مبارک یاسی عزیز

مممنونم دستت درد نکنه

امیدوارم که شما هم سال های خوبی در کنار خانواده داشته باشین

بازم مرسی

سحر دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:45 ب.ظ http://sahar29.blogfa.com

سلام یاسی گلم!
تولدت مبارک عزیز دلم! برات بهترین آرزوها رو بدست فرشته ها سپردم! به آسمون نگاه کن!
همیشه شاد باشی نازنین.

مرسی عزیم

آرش سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:01 ب.ظ http://www.4her.blogfa.com

سلام
تولدتون مبارک یاسمن خانوم،انشا اله ۱۵۰ سال عمر با عزت
داشته باشید
یه عالمه آرزوی خوب واسه تولدتون بهتون هدیه میدم
شاد باشید

ممنونم ومرسی همچنین

happy پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:54 ق.ظ http://gladnes.blogfa.com

............. ¶¶ . . ¶¶¶ ..¶¶¶
. . . . . . . ¶¶¶ . . ¶¶¶.¶ .¶¶
. . . . . . .¶¶¶.¶. .¶¶¶. . .¶¶
. . . . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶¶ . . .¶¶¶
. . . . . .¶¶¶¶¶ . . ¶¶¶¶.¶¶ .¶¶
. . . . . ¶¶¶¶. . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶. . . . .¶¶. . . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶. . . . ¶¶. . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. . ¶¶
. . . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ¶.¶¶
.¶¶. . . . .¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶.¶¶
.¶¶¶¶¶ . . . . . ¶¶.´´´´¶¶¶¶¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶
.¶¶¶¶¶¶¶. . . .¶¶. ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. ¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
. .¶¶¶¶¶¶¶ . ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
. . .¶¶¶¶¶¶. ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶
. . . .¶¶¶¶¶¶¶. . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ´¶¶¶¶
. . . . . . . .¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . . ¶¶. . ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . .¶¶. . .´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´´´¶¶¶¶


سلام.وبلاگه جالبی داری.اگه تونستی به منم سر بزن .نظریادت نره
[لبخند]

به نظر شمابهتر نیست با توجه به تمدن چند هزارساله ایرانیان چند روز بیشتر صبر کرده و روز سپندارمذگان را که روز عشاق ایرانی هست را گرامی داشته و به آن که دوستش داریم تبریک بگوییم ؟

ممنونم که اومدی و چشم حتما میام دیدن وبلاگت

دنیادیده حور پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:33 ب.ظ http://donyadide-hur.blogfa.com

سلام ببخشید دیر اومدم

تولدت مبارک

منو با دنیادیده حور بلینک بعد خبرم بده با چه اسمی بلینکمت

راستی بعد از یه ماه آپم زود بیا منتظرت هستم

ممنونم منو با غمکده یاس بلینگ

وبلاگ شاعر پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:58 ب.ظ

۩▓۩ ๑۩۞۩๑۩▓۩ ๑۩۞۩۩▓۩ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑۩▓۩

----------------------------------- با درود و سپاس

وبلاگ شاعر با شعر .دیکلمه و ویدئو کلیپ به نام "غــمــکــده" به روز است
وبلاگ شاعر شما را به کلبه ی شاعرانه خود دعوت میکند
با تشریف فرمایی.دانلود و درج نظرات خود وبلاگ شاعر را مفتخر سازید
مرسی
موفق باشید
۩▓۩ ๑۩۞۩๑۩▓۩ ๑۩۞۩۩▓۩ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑۩▓۩

وبلاگ شاعر - مهدی علیپور آزاد

ممنونم که دعوتم کردی چشم حتما میام

ارش جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:50 ب.ظ http://WWW.SOMARASH1.BLOGFA.COM

سلام خوبی تولدت مبارک صد سال زنده باشی ولنتاینت مبارک یاسی درکت میکنم تنهایی و از دست دلدن عزیزترین کست خیلی دردناکه حتی تصورش هم اذیتم میکنه خدا بهت صبر بده جلوی اتفاقو نمیشه گرفت خدایا دو روزه داداشمو تو بیمارستان بستری کردم حالش خوب نیست دعاش کن خیلی ناراحتم

ممنونم که اومدی و امیدوارم که داداشت خیلی زود حالش بهتر بشه

و از بیمارستان مرخص بشه

تسنیم تنها شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:30 ب.ظ http://www.tasnimtanha.blogfa.com

سلام. دیر اومدم اره؟ ببخشید بخدا نت نداشتم. الهی بمیرم من باید بیست و سومین نفر باشم که بهت تبریک می گم؟
شرمم میاد که بازم حرف بزنم. ببخشید . بخدا یادم نبود تاریخشو. اما می دونستم که تولدتت این ماهه
ای خدااااااااااااااااااااااااااااااا
امیدوارم خوشبخت بشی گل من. البته گل تسنیم
دیر شده اما با شرمگینی می گم تولدتت مبارک

نه آجی جووووونم این حرفو نزن تو همیشه واسم عزیزی


چه یادت باشه که یاسی کیه و تولدش کی هست بازم واسم عزیزی




دوســــــــــــت دارم

علیرضا/ش شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:30 ب.ظ

دور بودن از عزیزان مشکل است ، امتحان با وفایی در جدایی حاصل است ، گرچه من دورم ز پیشت ای رفیق ، دوریت دریا و یادت ساحل است .


مرسی و ممنونم

وحید شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:42 ب.ظ



سلام
تایپ منو نزاشتین که

شرمنده چند روزی نبودم

یک تنها یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:33 ب.ظ http://www.barane-eshgh68.blogfa.com

سلام دوست خوبم!
یاس مهربونم تولدت مبارک
من شما دوست خوب را لینک کردم لطفا شما هم منو لینک کنید . البته اگر دوست داشتید.خوشحال میشم

ممنونم منم لینگتون میکنم چشم

غزل یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:35 ب.ظ http://www.sahelagham.blogfa.com

سلام یاسی جونم!
تولدت مبارک
به من سر بزن خوشحال میشم.
من لینکت کردم اگه میشه تو هم منو بلینک.

ممنونم چشم لینگتون میکنم

علیرضا/ش دوشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:15 ق.ظ

دل ما محکمه ی است که به ما میگوید: همه را دوست بدار به همه خوبی کن و اگر بدی دیدی دل به دریا بزن
کاش دوستی مثل رابطه ی دست و چشم بود، وقتی دستت زخمی میشه چشمات گریه میکنه، وقتی چشمات گریه میکنه دستات اشکات رو پاک میکنه

به دریا شکوه بردم از دشت، از این عمری که تلخ تلخ بگذشت، به هر موجی که میگفتم غم خویش، سری میزد به سنگ و باز میگشت

علیرضا/ش پنج‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:33 ب.ظ


ترین ها برای زندگی



سازنده‌ترین کلمه گذشت است، آن را تمرین کن.
پرمعنی‌ترین کلمه «ما» است، آن را به کار ببر.
عمیق‌ترین کلمه «عشق» است، به آن ارج بنه.
بی‌رحم‌ترین کلمه "تنفر" است، از بین ببرش.
خودخواهانه‌ترین کلمه "من" است، از آن حذر کن.
ناپایدارترین کلمه "خشم" است، آن را فرو ببر.

بازدارنده‌ترین کلمه "ترس" است، با آن مقابله کن.
با نشاط ترین کلمه "کار" است، به آن بپرداز.
پوچ‌ترین کلمه "طمع" است، آن را بکش.
سازنده‌ترین کلمه "صبر" است، برای داشتنش دعا کن.
روشن‌ترین کلمه " امید" است، به آن امیدوار باش.
ضعیف‌ترین کلمه "حسرت" است، آن را نخور.

تواناترین کلمه " دانش " است، آن را فراگیر.
محکم‌ترین کلمه "پشتکار" است، آن را داشته باش.
سمی‌ترین کلمه "شانس" است، به امید آن نباش.
لطیف‌ترین کلمه "لبخند" است، آن را حفظ کن.
ضروری‌ترین کلمه "تفاهم" است، آن را ایجاد کن.
سالم‌ترین کلمه "سلامتی" است، به آن اهمیت بده.
اصلی‌ترین کلمه اعتماد است، به آن اعتماد کن.

دوستانه‌ترین کلمه "رفاقت" است، از آن سوءاستفاده نکن.
زیباترین کلمه "راستی" است، با آن رو راست باش.
زشت‌ترین کلمه "دورویی"است، یک رنگ باش.
ویرانگرترین کلمه "تمسخر" است، دوست داری با تو چنین شود؟
موقرترین کلمه "احترام" است، برایش ارزش قایل شو.
آرام‌ترین کلمه " آرامش" است، به آن برس.

عاقلانه‌ترین کلمه "احتیاط" است، حواست را جمع کن.
دست و پاگیرترین کلمه "محدودیت" است، اجازه نده مانع پیشرفت بشود.
سخت‌ترین کلمه "غیر ممکن" است، وجود ندارد.
مخرب‌ترین کلمه "شتابزدگی" است، مواظب پُل‌های پشت سرت باش.
تاریک‌ترین کلمه "نادانی" است، آن را با نور علم روشن کن.
کشنده‌ترین کلمه "اضطراب" است، آن را نادیده بگیر.

صبورترین کلمه "انتظار" است، منتظرش بمان.
قشنگ‌ترین کلمه "خوشرویی" است، راز زیبایی در آن نهفته است.
تمیزترین کلمه "پاکیزگی" است...
رساترین کلمه "وفاداری" است، سر عهدت بمان.
تنهاترین کلمه "گوشه‌گیری" است، بدان که جمع همیشه بهتر از فرد بودن است.
هدفمندترین کلمه "موفقیت" است، پس پیش به سوی آن...

علیرضا/ش پنج‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:41 ب.ظ




نجار


سال ها دو برادر با هم در مزرعه ای که از پدرشان به ارث رسیده بود، زندگی می کردند. یک روز به خاطر یک سوء تفاهم کوچک، با هم جرو بحث کردند. پس از چند هفته سکوت، اختلاف آنها زیاد شد و از هم جدا شدند.
یک روز صبح در خانه برادر بزرگ تر به صدا درآمد. وقتی در را باز کرد، مرد نجـاری را دید. نجـار گفت:« من چند روزی است که دنبال کار می گردم، فکرکردم شاید شما کمی خرده کاری در خانه و مزرعه داشته باشید، آیا امکان دارد که کمکتان کنم؟»
برادر بزرگ تر جواب داد: « بله، اتفاقاً من یک مقدار کار دارم. به آن نهر در وسط مزرعه نگاه کن، آن همسایه در حقیقت برادر کوچک تر من است. او هفته گذشته چند نفر را استخدام کرد تا وسط مزرعه را کندند و این نهر آب بین مزرعه ما افتاد. او حتماً این کار را بخاطر کینه ای که از من به دل دارد، انجام داده.»

سپس به انبار مزرعه اشاره کرد و گفت:« در انبار مقداری الوار دارم، از تو می خواهم تا بین مزرعه من و برادرم حصار بکشی تا دیگر او را نبینم.»
نجار پذیرفت و شروع کرد به اندازه گیری و اره کردن الوار. برادر بزرگ تر به نجار گفت:« من برای خرید به شهر می روم، اگر وسیله ای نیاز داری برایت بخرم.»
نجار در حالی که به شدت مشغول کار بود، جواب داد:« نه، چیزی لازم ندارم.»
هنگام غروب وقتی کشاورز به مزرعه برگشت، چشمانش از تعجب گرد شد. حصاری در کارنبود. نجار به جای حصار یک پل روی نهر ساخته بود.

کشاورز با عصبانیت رو به نجار کرد و گفت:« مگر من به تو نگفته بودم برایم حصار بسازی؟»
در همین لحظه برادر کوچک تر از راه رسید و با دیدن پل فکرکرد که برادرش دستور ساختن آن را داده، از روی پل عبور کرد و برادر بزرگترش را در آغوش گرفت و از او برای کندن نهر معذرت خواست.

وقتی برادر بزرگ تر برگشت، نجار را دید که جعبه ابزارش را روی دوشش گذاشته و در حال رفتن است.
کشاورز نزد او رفت و بعد از تشکر، از او خواست تا چند روزی مهمان او و برادرش باشد.
نجار گفت:« دوست دارم بمانم ولی پل های زیادی هست که باید آنها را بسازم. »

علیرضا/ش جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:47 ب.ظ


شیوانا و حوض ماهی

روزی شیوانا از نزدیک مزرعه ای می گذشت. مرد میانسالی را دید که کنار حوضچه ای نشسته و غمگین و افسرده به آن خیره شده است. شیوانا کنار مرد نشست و علت افسردگی اش را جویا شد. مرد گفت: «این زمین را از پدرم به ارث گرفته ام. از جوانی آرزو داشتم در این جا ماهی پرورش دهم. همه چیز آماده است. فقط نیازمند سرمایه ای بودم که این حوضچه را لایروبی و تمیز کنم و فضای سربسته مناسبی برای پرورش و نگهداری ماهی ایجاد کنم. این آرزو را از همان ایام جوانی داشتم و الان بیش از ده سال است که هنوز چنین سرمایه ای نصیبم نشده است. بچه هایم در فقر و دست تنگی بزرگ می شوند و آرزوی من برای رسیدن به سرمایه لازم برای آماده سازی این حوض بزرگ هر روز کم رنگ تر و محال تر می شود. ای کاش خالق هستی همراه این حوض بزرگ به من سرمایه ای هم می داد تا بتوانم از آن ثروت مورد نیاز خانواده ام را بیرون بکشم.»

شیوانا نگاهی به اطراف انداخت و سپس حوضچه سنگی کوچکی را در فاصله دور از حوض بزرگ نشان داد و گفت: «چرا از آنجا شروع نمی کنی. هم کوچک و قابل نگهداری است و هم می تواند دستگرمی خوبی برای شروع کار باشد.»

مرد میانسال نگاهی ناامیدانه به شیوانا انداخت و گفت: «من می خواستم با این حوض بزرگ شروع کنم تا به یکباره به ثروت عظیمی برسم و شما حوضچه کوچک سنگی را به من پیشنهاد می کنید. آن را که همان ده سال پیش خودم به تنهایی می توانستم راه بیندازم.»

شیوانا سری تکان داد و گفت: «من اگر جای تو بودم به جای دست روی دست گذاشتن و حسرت خوردن لااقل با آن حوضچه کوچک آرزوهای بزرگم را تمرین می کردم تا کمرنگ نشود و از یادم نرود!»

مرد میانسال آهی کشید و نظر شیوانا را پذیرفت و به سوی حوضچه کوچک رفت تا خودش را سرگرم کند.

چند ماه بعد به شیوانا خبر دادند که مردی با یک گاری پر از خرچنگ خوراکی نزدیک مدرسه ایستاده و می گوید همه این ها را به رایگان برای مدرسه هدیه آورده است و می خواهد شیوانا را ببیند.

شیوانا نزد مرد رفت و دید او همان مرد میانسالی است که آرزوی پرورش ماهی را داشت. او را به داخل مدرسه آورد و جویای حالش شد. مرد میانسال گفت: «شما گفتید که اگر جای من بودید اول از حوضچه سنگی شروع می کردید. من هم تصمیم گرفتم چنین کنم. وقتی به سراغ حوضچه سنگی رفتم متوجه شدم که آبی که حوضچه را پر می کند از چشمه ای زیرزمینی و متفاوت می آید و املاح آن برای پرورش ماهی اصلا مناسب نیست اما برای پرورش میگو عالی است. به همین دلیل بلافاصله همان حوضچه کوچک را راه اناختم و در عرض چند ماه به ثروت زیادی رسیدم. ای کاش همان ده سال پیش همین کار را می کردم و اینقدر به خود و خانواده ام سختی نمی دادم.»

شیوانا تبسمی کرد و گفت: «حال می خواهی چه کنی؟»

مرد گفت: «ثروت حاصل از این حوضچه سنگی و پرورش میگو تمام خانواده مرا کفایت می کند. می خواهم از این به بعد در راحتی و آسایش به پرورش میگودر حوضچه سنگی کوچک بپردازم.»

شیوانا تبسمی کرد و گفت: «من اگر جای تو بودم با سرمایه ای که اکنون به دست آورده ام به سراغ حوض بزرگ هم می رفتم و در ان پرورش ماهی را هم شروع می کردم. مردم این دهکده و دهکده های اطراف به ماهی نیاز دارند و حوض بزرگ تو می تواند بسیاری را از گرسنگی نجات دهد

علیرضا/ش جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:48 ب.ظ

داستان واقعی : تابلو شام آخر

لئوناردو داوینچی هنگام کشیدن تابلوی شام آخر دچار مشکل بزرگی شد: می بایست نیکی را به شکل عیسی و بدی را به شکل یهودا، از یاران مسیح که هنگام شام تصمیم گرفت به او خیانت کند، تصویر می کرد. کار را نیمه تمام رها کرد تا مدل های آرمانیش را پیدا کند. روزی در یک مراسم همسرایی، تصویر کامل مسیح را در چهره یکی از آن جوانان همسرا یافت. جوان را به کارگاهش دعوت کرد و از چهره اش اتودها و طرح هایی برداشت. سه سال گذشت.
تابلو شام آخر تقریبأ تمام شده بود؛ اما داوینچی هنوز برای یهودا مدل مناسبی پیدا نکرده بود. کاردینال مسئول کلیسا کم کم به او فشار می آورد که نقاشی دیواری را زودتر تمام کند.
نقاش پس از روزها جستجو، جوان شکسته و ژنده پوش و مستی را درجوی آبی یافت. به زحمت از دستیارانش خواست او را تا کلیسا بیاورند، چون دیگر فرصتی برای طرح برداشتن نداشت. گدا را که درست نمی فهمید چه خبر است، به کلیسا آوردند: دستیاران سرپا نگه اش داشتند و در همان وضع، داوینچی از خطوط بی تقوایی، گناه وخودپرستی که به خوبی بر آن چهره نقش بسته بودند، نسخه برداری کرد. وقتی کارش تمام شد، گدا، که دیگر مستی کمی از سرش پریده بود، چشم هایش را باز کرد و نقاشی پیش رویش را دید و با آمیزه ای از شگفتی و اندوه گفت: من این تابلو را قبلأ دیده ام. داوینچی با تعجب پرسید: کی؟ سه سال قبل، پیش از آنکه همه چیزم را از دست بدهم. موقعی که دریک گروه همسرایی آواز می خواندم، زندگی پر رویایی داشتم و هنرمندی ازمن دعوت کرد تا مدل نقاشی چهره عیسی شو

علیرضا/ش جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:54 ب.ظ


شمع فرشته

مردی که همسرش را از دست داده بود ، دختر سه ساله اش را بسیار دوست می داشت . دخترک به بیماری سختی مبتلا شد ، پدر به هر دری زد تا کودک سلامتی اش را دوباره به دست آورد ، هرچه پول داشت برای درمان او خرج کرد ولی بیماری جان دخترک را گرفت و او مرد .
پدر در خانه اش را بست و گوشه گیر شد . با هیچکس صحبت نمی کرد و سرکار نمی رفت . دوستان و آشنایانش خیلی سعی کردند تا او را به زندگی عادی برگردانند ولی موفق نشدند .
شبی پدر رویای عجیبی دید . دید که در بهشت است و صف منظمی از فرشتگان کوچک در جاده ای طلایی به سوی کاخی مجلل در حرکت هستند .
هر فرشته شمعی در دست داشت و شمع همه فرشتگان بجز یکی روشن بود . مرد وقتی جلوتر رفت و دید که فرشته ای که شمعش خاموش است ، همان دختر خودش است . پدر فرشته غمگینش را در آغوش گرفت و او را نوازش داد ، از او پرسید : دلبندم ، چرا غمگینی ؟ چرا شمع تو خاموش است ؟
دخترک به پدرش گفت : بابا جان ، هر وقت شمع من روشن می شود ، اشکهای تو آن را خاموش می کند و هر وقت تو دلتنگ می شوی ، من هم غمگین می شوم . پدر در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود ، از خواب پرید .

س.ا.ا.ز شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:02 ب.ظ

تولدت مبارک.

خدای نکرده مادرتون چیزی شده؟

محمد چهارشنبه 8 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:57 ق.ظ http://zadgahedel.blogfa.com/

............. ¶¶ . . ¶¶¶ ..¶¶¶
. . . . . . . ¶¶¶ . . ¶¶¶.¶ .¶¶
. . . . . . .¶¶¶.¶. .¶¶¶. . .¶¶
. . . . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶¶ . . .¶¶¶
. . . . . .¶¶¶¶¶ . . ¶¶¶¶.¶¶ .¶¶
. . . . . ¶¶¶¶. . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶. . . . .¶¶. . . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶. . . . ¶¶. . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. . ¶¶
. . . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ¶.¶¶
.¶¶. . . . .¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶.¶¶
.¶¶¶¶¶ . . . . . ¶¶.´´´´¶¶¶¶¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶
.¶¶¶¶¶¶¶. . . .¶¶. ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. ¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
. .¶¶¶¶¶¶¶ . ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
. . .¶¶¶¶¶¶. ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶
. . . .¶¶¶¶¶¶¶. . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ´¶¶¶¶
. . . . . . . .¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . . ¶¶. . ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . .¶¶. . .´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´´´¶¶¶¶

مارال چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:59 ق.ظ http://www.maralsahra.blogfa.com

سلام یاس مهربون.توبایدخیلی خوشحال باشی که لااقل۱۰سال ازتولدات مادرت پیشت بوده.من که ۲۲سال زندگیم تولدم وبدون مادرم بودم.من که هیچوقت نتونستم تولدواقعیم وحتی باخودم جشن بگیرم چون اصلاْنمیدونم چه روز وچه ماهی به دنیااومدم.من حتی نمیدونم مادرم کیه آیازندست یانه.هیچوقت حتی نمیتونم تصورکنم صورتش چه شکلی میتونه باشه.امانمیتونم ازخداهم گله کنم چون هرکس یه سرنوشتی داره اگه قراربودهمه زندگی ها مثل هم باشن که زندگی ودنیا معنایی نداشت.
نمیدونم نوشته های منومیخونی یانه امااگه یه موقع اومدی به من هم سری بزن وبدون که تنهاترازتوهم تواین دنیاوجودداره.

پسر دزفولی دوشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:48 ب.ظ http://pesardezfuli.blogfa.com/

سلام امروز ۲۴ بهمنه و تولدته...........

تولدت مبارک........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد